Sunday, November 27, 2011

Siri Bercakap Dengan Al Quran siri 1

Wahai orang2 yang beriman, bertaqwa lah kamu sebagai mana Nabi2 sebelum kamu telah mengajarkan kamu, kerana taqwa adalah sebaik2 pakaian bagi kamu. Sesungguhnya manusia itu sama di sisi Allah melainkan ketaqwaan yang membezakan darjat di sisi Allah Subhanahuata'ala.

Sesungguh nya telah sempurna agama yang di turunkan oleh Allah melalui Rasul nya Muhammad SAW. Maka berpegang teguh lah kamu kepada tali Allah iaitu Al Quran dan Sunnah.

Jika kamu mengaku, kamu Islam, maka di manakah panduan kamu? Dimanakah sumber petunjuk kamu? Adakah kamu menjalankan apa yang di sarankan. Selain solat 5 waktu, adakah kamu menjadikan Al Quran sebagai panduan, dan sentiasa menjadikanya rujukan? Berapa kali kah kamu khatam Al Quran dalam setahun? Dan jika kamu khatam, adakah kamu faham isi dan intipati di dalamnya?

Wahai orang2 beriman, sesungguhnya syaitan itu adalah musuh kamu yang nyata. Dia tidak akan duduk senang selagi kamu tidak meninggalkan suruhan Allah dan syaitan akan sentiasa berusaha menjauhkan diri kamu dari tali Allah.

Ingat lah, selagi kamu dapat mendekatkan diri dengan Al Quran dan sunnah, syaitan akan terus kecewa dan kecewa. Maka ayuh wahai saudara ku, bersama lah kita mendekatkan diri dengan Al Quran dan Sunnahnya ...

InsyaAllah, dan amat bertuah lah orang2 yang beriman kerana itulah nikmat kehidupan yang hakiki.

No comments: