Tuesday, January 12, 2010

Rezeki Mu

Sahabat bertanya: "Bagaimana dengan rezeki mu hari ini"
ku jawab: "Bukan rezeki yang kucari, tapi kehidupan yang lebih utama"

ada juga yang bertanya: "berapa RM target sebelum balik Malaysia?"
eemmm susah jugak nak jawab, sebab saya tak ada sebarang amaun dalam kepala....

tapi aku jawab la camni: "aku nak bagi anak2 sekolah dulu kat sini, pastu baru pikir nak balik" ... bukan tak de niat nak menabung tapi aku tak mahu rushing, biar slow and steady, supaya aku boleh sentiasa beringat dan mengimbangi amal dan rezeki, insyaAllah.

Ingat lagi dulu kawan aku rajin berseloroh ... nak pakai kete wish ke, nak beli rumah banglo ke, cepat2 sikit sebab dah nak kiamat, takut tak sempat ... 2012 dah nak dekat nih... hehehe

1 comment:

Acik said...

yup betul.. lgpun bukannya boleh dibawa ke kubur harta/rezeki tu..